Аеробиката или фитнеса – кое да изберем?

Аеробиката или фитнеса – кое да изберем?

Ако не ни е достатъчно бягането, карането на колело или друга форма на индивидуална физическа тренировка е добре да се замислим за по-префесионален начин да се погрижим за кондицията си.

Аеробиката е страхотна ако става въпрос за подобряване на цялостната физическа форма – динамичните упражнения ускоряват работата на сърцето, подпомагат дихателната и кръвоносната система. Упражненията в група под наблюдението на треньор има също така мотивиращо значение. По време на едночасова тренировка можем да изгорим дори 300-400 калории.

Освен предимствата си обаче, аеробиката има също така своите недостатъци. Най-добрите ефекти се наблюдават в началото – след това организма свиква с натоварването и започва по-бавно да изгаря мастната тъкан. Освен това уеднаквяването на упражнения – едни и същи, правени от цялата група – не позволяват да се концентрираме определено време на отделни части от тялото. Всеки има различно тяло и трябва да наблегне върху тях с индивидуални тренировки, за да може да получи най-добрите ефекти.

И в този случай най-добър е фитнеса.

Подходящо подбраните от треньора упражнения ще ни позволят да се съсредоточим върху партиите, които ни интересуват, а също таа да развием мускулите, които не използваме обикновено, а които са важни за изграждането на фигурата ни (например мускулите на гърба). Освен това работата с натоварване има още едно предимство – можем постоянно да повдигаме летвата и да увеличаваме натоварваето или да увеличим броя повторение, като по този начин определяме нови цели за организма. Развитието на мускулната маса подобрява метаболизма, а по този начин бързо се изгаря мастна тъкан.

Силовата тренировка подпомага стягането на кожата, когато след загуба над наднорменото тегло кожата губи еластичността си. Освен това – не трябва да се напасваме към дадена група и можем да си организираме упражненията в определено за нас време.

Аеробиката гарантира бърза загуба на теглото в началото и като цяло поправя кондицията, но за да поддържаме след това ефектите и да продължаваме да извайваме фигурата си е нужно да добавим към тренировката и подходящ комплекс от упражнения във фитнеса.