Как да имаме слаби рамене

Как да имаме слаби рамене

Лицеви опори, упражнения с гирички, а може... смяна на диетата? По какъв начин можем успешно да изваяме рамената си и защо е важно да намерим правилния начин?

При подръжката на красива фигура жените се съсредоточават предимно върху извайването на бедрата и корема. Те много често забравят за горната част на тялото – рамената и гръдните мускули. Това може да доведе до появата на не много приятна диспропорция – красива и атлетична долна част на тялото контрастираща с увиснали рамене. Дори тази част на тялото ни да е слаба, то въпреки това е важно да поработим и върху нея. Добро оформените и очертани мускули са рамената са също съблазнителни. Как обаче да постигнем най-добрите ефекти?


 

Пренебрегнатите рамена най-много се набиват на очи, когато си вдигнем ръцете. Тогава кожата, която е покрита с малък слой мазнина увисва надолу, оформяйки т.нар. „пеперуди“ или „пеликани“. Жените правят упражнения за рамена и ръце много по-рядко, защото се съсредоточават върху корема и бедрата. Трябва обаче да помним, че красотата е в пропорциите, затова не трябва да забравяме да тренираме и горните партии на тялото. Твърдението е, че ако тренираме триглавия мишничен мускул ще изглеждаме като мъже е грешно. Женското тяло по време на тренировка се оформя по различен начин. Затова ако пропускаме при тренировките ръцете ще видим, че там започва да се формира мастна тъкан, която с времето може да се превърне в труден за премахване целулит.
 

Каква тренировка да изберем?

Упражненията във фитнеса са един от основните начини да се справим с увисналите рамена. Там има щанги, гири и малки гирички, които ще ни помогнат. Тренировката се състои в повдигане на тези инструменти, като най-добре е да го правите по „френския“ начин, а именно с повдигнане зад главата. Натоварването трябва да се поддържа в т.нар. чук-захват. Могат да се правят в седнала, легнала или изправена позиция.

Разбира се, не е нужно да ходим на фитнес, за да изваяме раменете си. Гирички и щанги можем да имаме и вкъщи и да си правим там упражнения. Най-лесните упражнения се правят в изправена позиция, държейки гиричките с длани обърнати към тялото. Ръцете са свити, лакътите са до тялото. Така под прост ъгъл в лакътя повдигаме гиричките към гръдния кош. Не забравяйте правилното дишане и стягането на трицепса.
 

Ако искаме да тренираме, но без специални инструменти, трябва да се концентрираме върху лицевите опори. Обикновено жените не обичат това упражнение, но можем да правим лицеви опори по малко по-различен начин от стандартния. Лицевите опори ще бъдат по-леки, ако вместо тежестта на тялото да бъде изцяло върху пръстите на краката, клекнем вдигайки краката високо, кръстосвайки ги (помнете, че тези упражнения се правят върху постелка, защото иначе ще са болезнени). Лицеви опори можем да тренираме като се опираме на стената, поддържайки растояние между нея и краката ни. Така ще можем да изваяме бедрата и прасците.
 

Диетата също е важна

За да бъде кожата ни по-стегната и еластична и за да могат тренировките да донесат по-бързи ефекти, сменете хранителния си режим. Мазнините от животински произход е добре да бъде ограничени или заменени с растителни мазнини (качествено олио или зехтин, орехи, семена. Изключение правят мазните морски риби (сьомга, херинга), които съдържат ценни мастни киселини, които влияят много добре върху кожата. Трябва също да ядем продукти, съдържащи витамините С и Е, а също продукти, съдържащи сяра. Нужно е и правилно да хидратираме организма си. Най-правилно е да пием предимно минерална вода и бял или зелен чай без захар.