Как да се справям с нервността?

Как да се справям с нервността?

Мечтаеш ли за стоическо спокойствие? В днешно време това е важна черта и макар да е много ценна, тя е много трудна за постигане. Въпреки всичко е добре да опитаме да я изградим, защото стресът не трябва да контролира живота ни.

Дишай – това наистина помага

Дишаме автоматично, без изобщо да се концентрираме върху тази ключова житейска функция. Не сме научени да дишаме съзнателно, което би ни изпълнило с положителна енергия и би поправило начина ни на живот. Вместо това обаче дишането ни е плитко, неправилно и не ни дава това, което би ни дало дълбокото и съзнателно вдишване и издишване. Това е много лош навик, защото тогава трябва да правим точно обратното, а именно бавно и съсредоточено да изпълваме дробовете ни с въздух. Ако направим това почти веднага след това ще се почувстваме по-спокойни, защото напрежението ще спре да се натрупва в тялото ни. Ритмичното дишане подобрява също така мозъчната дейност и успокоява сърцето.

Обърни се към билките

Запарката от лавандула или чаят от маточина, ако имаме време да си ги приготвим разбира се, ще ни помогнат да намалим нервното напрежение. Няколко минути прекарани във фотьойла с чаша билков чай, слушайки релаксираща музика не е загуба на време, а метод, който ще ни помогне да се успокоим и да подредим мислите си.

Побягай или излез на разходка

Спортът е най-добрият метод да се освободим от неприятните емоции. Независимо от това дали току що е минал най-стресиращият ден за теб или той тепърва предстои, сложи си спортните обувки и излез да проветриш дробовете си. Дългото бягане или разходка или карането на колело – не струват нищо, не изискват планиране, а са лек за изнервеността, който започва да действа веднага.
 

Изграждай железните нерви ежедневно

Макар и не изцяло, то можеш поне малко да се имунизираш срещу действието на стреса върху организма ти. Разбира се това се постига чрез съвкупност от различни действия едновременно, като започнем от дишането и стигнем до междуличностните отношения. Затова първо – дишай. Смени кафето с билкови запарки или чай, пий много вода, яж продукти, богати на магнезий и витамини от група В, които положително влияят на мозъчната работа. Избягвай тютюнопушенето, защото то само моментно намалява стреса. Освен бягането и карането на колело, започни да тренираш йога. Йогата помага да се освободим от стреса, да приемем контрол над мислите си и дишането си. Също така тя увеличава умствената дейност и успокоява болката. Осигури си дълъг сън. Старай се да си лягаш и ставаш по едно и също време, за да избегнеш раздразнението и главоболието, причинено от прекалено краткия или прекалено дългия сън. Масажът, топлия душ или домашното спа също могат да ти осигурят релакс.