Степер – защо е добре да тренираме на него?

Степер – защо е добре да тренираме на него?

Запознай се с предимствата на много ефективния, но малко популярен в Полша уред за кардио упражнения – степера – и разбери как с негова помощ можеш да изваяш краката си.

Пишейки за упражненията върху степера е нужно да започнем първо от определението за степер. Много хора наричат грешно степера обикновения степ, който се използва по време на някои групови фитнес упражнения. Степерът обаче е един от уредите, който се намира във фитнес залите и който помага да изгорим излишните мазнини в областта на бедрата, кратата и пръсците и да ги изваяме. Въпреки че упражненията на степера изглеждат много лесни, трябва да признаем, че след 15-минутна тренировка човек плува в пот.

Упражненията не степера не са никаква философия. Състоят се в притискане на единия крак до земята подобно на ходенето по стълби. Добре е обаче да знаем, че на пазара можем да открием няколко вида степери. На пример такива, който освен краката ангажират и ръцете или такива, които позволяват завъртане на цялото тяло. Можем да намерим също така мини версии на степерите, които се състоят само от педали. Тези версии можем да държим дори в малката ни спалня, в която нямаме място за колело или кростренажор.

Ако искаме да тренираме на степера трябва да се придържаме към основните прави за използването му. Първо, всяка една от сесиите трябва да започнем с няколко минутна загрявка. Можем да правим скокове или да бягаме бързо. След това трябва да пристъпим към упражненията на степера, като не забравяме за изправената стойка и правилното дишане. След около 15 минути интензивна тренировка трябва да преминем към по-леки упражнения за около 10 минути и да завършим с правилно разтягане на всички мускули.